Layout (Ekran Konumlandırma) Bileşenleri
HorizontalArrangement: Bu bileşen içine yerleştirdiğiniz tüm bileşenlerin yanyana (Yatay) konumlanmasını sağlar.
VerticalArrangement: Bu bileşen içine yerleştirdiğiniz tüm bileşenlerin üstüste (Dikey) konumlanmasını sağlar.
TableArrangement: Bu bileşen bize sayısı “Properties” (Özellikler) bölümündeki “Columns” (Sütunlar) ve “Rows” (Satırlar) alanına yazdığımız kadar sütun ve satır içeren bir tablo konumlandırma alanı oluşturur. Bileşenlerin istediğimiz hücrenin içine konumlanmasını sağlar.
Media (Medya Bileşenleri)
Camcorder: Uygulama içinde video camera ile video çekimi yapmanıza olanak verir. Sizin uygulamanızdan cihazın camerasına bağlanarak çekimi yapar ve blok bölümündeki “AfterRecording” olayı içine yazılan işlem sonunda “clip” özelliğinde bulunan “getclip” değişkeni bize kaydedilen video klibin dosya yolunu döndürür.
Camera: Bir önceki “Camcorder” bileşeninde olduğu şekilde bize kameradan fotograf çekme imkanı verir.
İmagePicker: Fotograf seçimi yapılabilecek bir ekran görüntülenir.
Sound: Uygulama içinde ses çalmayı sağlar. Bu bileşen açılış efekti veya değişik sesli uyarılar gibi anlık ses dosyaları içindir.
Player: Uygulama içinde kontrol butonları ile ses çalmayı sağlar, örneğin .mp3 dosyaları gibi.
SoundRecorder: Bize ses kaydetme ve oluşan ses dosyasını kullanma imkanı sağlayan bileşendir.
SpeechRecognizer: Konuşmayı yazıya çeviren bir bileşendir. Sesler şimdilik ingilizce dilini tam olarak tanımaktadır.
TextToSpeech: Bu bileşen de bir öncekinin tersine yazılan yazıyı sese çevirmektedir.
VideoPlayer: Cihazda kayıtlı bir video dosyasını çalmaya yarar. İlgili video dosyasının tam yolu “Properties” (Özellikler) bölümündeki “Source” (Kaynak dosya yolu) bölümüne girilmeli veya program çalışması esnasında blok bölümündeki “Set.VideoPlayerBileşeni.source” özelliğine değer olarak aktarılmalıdır.
Commentaires