top of page

Scratch Proje Örneği 1 - Scratch Kedisiyle Tanışma



Scratch projelerine yeni başlıyoruz. İlk projemizde scratch kedisiyle tanışma konulu bir proje yapacağız. Adım adım projeye başlayalım.








Adım -1 : Programımızı açalım.









Adım -2 : Dekorumuzu seçelim.









Adım -3 : Bu projede 2 kukla gerekiyor, kuklalarımızı seçelim.










Adım -4 : Bu projede scratch kedisinin ve diğer kuklamız olan puppy'nin bizimle iletişime geçmesini istiyoruz. Kodlarımızı oluşturalım. Öncelikle kedimizin kodlarını oluşturalım. Kedimizin sahnede bizi karşılaması için aşağıdaki kodlar gerekli.











Adım -5 : Puppy'in bizi karşılamasını istemiyoruz o nedenle ilk başta gizlenecek. Kendine habersal kodu geldiğinde görünecek o nedenle bu kuklamıza aşağıdaki kodları girmeliyiz.








Adım -6 : Gelelim kedimizin bizimle diyaloğa girmesi için gerekli kodlara.





- İlk olarak dekor ve kedinin olması gereken tıklayınca blue sky dekoruna geç koduyla başlıyoruz.


- Bekle komutları ile diyaloğun karşılıklı sürmesi için kedinin beklemesini sağlıyoruz.


- Görünüm bloklarından Merhaba komutuyla diyaloğu başlatıyoruz.


- Daha sonra Senin adın ne? sorusunu algılama komutları içerisinden kullanarak karşı taraftan cevap bekliyoruz.


- Yanıtın kedi tarafından kullanılması için yine algılama komutlarından cevap komutunu kullanıyoruz.


- Daha sonra yine görünüm ve kontrol bloklarıyla devam ederek diyaloğumuzu sürdürüyoruz. Cümlelerin büyüklüğüne göre kodların süresini ayarlamalıyız.


- Şimdi habersal komutlarını kullanarak kedinin arkadaşı Puppy'i çağıracağız. Puppy'nin komutlarını yukarıda incelemiştik.


- Daha sonra Puppy ile olan diyalog bittikten sonra projemizi sonlandırıyoruz.







Aşağıdan projenin son halini inceleyebilirsiniz. Ayrıca kendiniz bu projenin adımlarını değiştirebilir dekor ve kuklaları değiştirebilirsiniz. Başarılar.








bottom of page