top of page

Scratch Proje Örneği 10 - Gobo ile Etkileşimli Boyama




Bu projemizde Scratch programında etkileşimli bir boyama projesi yapacağız.









Adım 1 : Programımızı açalım.











Adım 2 : Dekor ve kuklalarımızı ekleyelim.


Bu projede kukla olarak gobo, uyarıcı bir giriş yazısı ve temizleme butonu kullanacağız. Dekor olarak açılış ekranımızda var olan beyaz arka planı kullanacağız.











Adım 3 : Gobonun kodlarını yazalım.


Bu projede gobo için belirli bir koordinat girmek yerine fare ile tıklanan yerde hareket etmesini sağlayacağız. Buna da etkileşimli proje deniyor. Dekor için ayrıca bir koda gerek yok.


Proje başladığında temiz bir ekranda gobo %50 küçülecek. Daha sonra sürekli tekrarla komutuyla iz bırakarak rastgele dönüşler sağlayacak. Aynı zamanda fareye yönelerek iz bırakacak.


Ayrıca boşluk tuşuna basıldığında kılık değiştirecek.










Adım 3 : Uyarı yazınının kodlarını yazalım.


Uyarı yazımız proje başladığında dekorumuzda 5 saniye görünüp kaybolacak. Böylece bu yazıyı insanlara duyurarak projenin amacını söylemiş oluyoruz.











Adım 3 : Temizle butonumuzun kodlarını yazalım.


Temizle butonumuz üzerine tıklandığında ekranı temizleyecek. Böylece boyamaya temiz ekrandan devam edilebilecek. Üzerine tıklandığında kılık değiştirip yarım saniye sonra eski kılığına geçecek. Bunu yapma amacımız üzerine tıklandığını tıklayan kişiye belli etmek.











Projemiz tamamlandı. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.




Kommentarer


bottom of page