top of page

BİLGİSAYAR BİLİMİ KUR 1 - 1. DÖNEM 6. HAFTA

ÜNİTE:


1.2. PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR


KAZANIMLAR:


1.2.2.1. Verilen problemin çözümünde sabitleri ve değişkenleri kullanır.


1.2.2.2. Değişken isimlendirirken uyulması önerilen kuralları açıklar.







  1. KISIM





PYTHON DEĞİŞKENLERİ TANIMLAMA ÖRNEKLERİ


Geçen ders ne öğrendik?


Python'da değişken, bir değeri saklamak için kullanılan bir isimdir. Değişkenler, programda belirli bir bilgiyi temsil eder ve bu bilgiye daha sonra erişim sağlamak için kullanılır. Python'da değişkenler dinamik olarak tanımlanır, yani bir değişkenin tipi, atanan değere bağlı olarak otomatik olarak belirlenir.


Değişken Tanımlama


Bir değişken tanımlamak için bir isim seçer ve ona bir değer atarsınız. Örneğin:


Kullanım


Değişkenler, program içinde hesaplamalar yapmak, verileri saklamak ve işlem yapmak için kullanılır.

Örneğin:












DEĞİŞKENLERLE PRATİK YAPMA VİDEO













Alıştırma:


Değişken Tanımlama


Görev: Aşağıdaki bilgileri kullanarak uygun değişkenler tanımlayın:


  • Öğrencinin adı

  • Yaşı

  • En sevdiği ders

  • Türkiye'de mi yaşıyor?

  • Evi var mı?

  • Arabası var mı?

  • Müziği seviyor mu?

  • En sevdiği spor


İpucu: Değişken isimlerini anlamlı bir şekilde seçin ve her birini ekrana yazdırın. Daha sonra bu değişkenlerin türlerini ekrana yazdırın.










  1. KISIM


PYTHON - KULLANICI GİRİŞİ (input)





Python'da kullanıcı girişi almak için input() fonksiyonunu kullanabilirsiniz. Bu fonksiyon, kullanıcıdan veri almanızı sağlar. İşte kullanıcı girişi ile ilgili birkaç örnek:


1. Basit Kullanıcı Girişi


Kullanıcıdan bir isim alıp ekrana yazdırma:













2. Kullanıcıdan Sayı Alma


Kullanıcıdan bir sayı alıp bu sayıyı iki katına çıkarma:













3. Kullanıcıdan Çoklu Girdi Alma


Kullanıcıdan birden fazla girdi alıp bunları kullanma:












4. Kullanıcı Girdisi ile Koşullu İfade


Kullanıcıdan bir yaş girişi alarak bir mesaj gösterme:




















5. Kullanıcıdan Seçim Alma


Bir kullanıcıdan seçim yapmasını istemek ve sonucu göstermek:

















  1. KISIM ÖZET VİDEO



















GÖREV


1)


Kullanıcımızdan tuttuğu takımı ve isim bilgisini alarak ekrana yazdırınız.


Örnek: İshak Fenerbahçe takımını tutar.













2)


Kullanıcımızdan memleket ve ülke bilgisini alarak ekrana yazdırınız.


Örnek: İshak Çorumludur ve Türkiye içerisinde yaşar.


















3)


Kullanıcımızdan doğum tarihini ve yaşını alarak ekrana yazdırınız.


Örnek: İshak 1994 yılında doğmuştur ve 30 yaşındadır.
















  1. KISIM



PYTHON - KULLANICIDAN VERİ ALMA (INPUT) - ALIŞTIRMALAR


f-string ile veri alma (input)


f-string, yani format string Python 3.6 ve sonrasında tanıtılan bir string biçimlendirme yöntemidir. "f" harfi, string'in başında yer alır ve f-string'in değişkenleri doğrudan kullanabilmenizi sağlar.


Süslü parantezler {} içinde değişken isimlerini yazarak, bu değişkenlerin değerlerini string içinde kolayca ekleyebilirsiniz.


Bu örnekte, süslü parantezler, ad değişkeninin değerini string içinde yerleştirmek için kullanılır.


Bu kod, şu çıktıyı üretir:















Alıştırma 1: İsim ve Yaş Girişi (fString ile)


Görev: Kullanıcıdan ismini ve yaşını alın ve aşağıdaki gibi bir çıktı oluşturun:













Alıştırma 2: Not Hesaplama


Görev: Kullanıcıdan bir dersin notunu alın. Eğer not 60 veya üzerindeyse "Geçtiniz", altındaysa "Kaldınız" yazdırın.










Alıştırma 3: Basit Hesap Makinesi


Görev: Kullanıcıdan iki sayı alın ve bu sayılarla toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri yaparak sonuçları ekrana yazdırın.










Alıştırma 4: Favori Renk Kontrolü


Görev: Kullanıcıdan bir renk girmesini isteyin. Eğer kullanıcı "mavi" derse "Mavi çok güzel bir renk!" yazdırın, aksi takdirde "Güzel bir renk seçtiniz!" yazdırın.


Kodunuzda kullanıcıdan bir renk girmesini istiyorsunuz ve girilen değeri küçük harflere çevirerek "mavi" ile karşılaştırıyorsunuz.













  1. KISIM INPUT - ÖZET VİDEO

















GÖREV


1)


Kullanıcımızdan not bilgisi alın ve 45 ve üzeri ise geçti 45 altı ise kaldı yazdınız.














2)


Kullanıcımızdan iki adet sayı alın ve toplama, çıkarma, çarpım ve bölüm sonucunu ekrana yazdırınız.

















  1. KISIM



Alıştırma 5: Hayvan Seçimi


Görev: Kullanıcıdan bir hayvan seçmesini isteyin (kedi, köpek, kuş). Seçimine göre aşağıdaki gibi bir mesaj gösterin:












Alıştırma 6: Kullanıcı Bilgileri


Görev: Kullanıcıdan ad, soyad ve doğum yılı alarak ekrana yazdırın:












Alıştırma 7: Şifre Kontrolü


Görev: Kullanıcıdan bir şifre girmesini isteyin. Eğer şifre "1234" ise "Şifre doğru!" mesajını, aksi takdirde "Şifre yanlış!" mesajını yazdırın.













Alıştırma 8: Kullanıcı Girişi


Görev: Kullanıcıdan bir kullanıcı adı ve şifre girmesini isteyin. Eğer kullanıcı adı "admin" ve şifre "1234" ise "Giriş başarılı!" mesajını, aksi takdirde "Giriş başarısız!" mesajını gösterin.

















  1. KISIM INPUT - ÖZET VİDEO















GÖREV


1) Kullanıcıdan bir şifre girmesini isteyin. Eğer şifre "456789" ise "Şifre doğru!" mesajını, aksi takdirde "Şifre yanlış!" mesajını yazdırın.














2)  Kullanıcıdan bir kullanıcı adı ve şifre girmesini isteyin. Eğer kullanıcı adı "selim" ve şifre "4321" ise "Giriş başarılı!" mesajını, aksi takdirde "Giriş başarısız!" mesajını gösterin.














Ödev:


Yukarıdaki öğrendiklerinizle Python dilinde en az 10 değişken, ve 2 fString fonksiyonu kullanarak bir proje oluşturunuz ve kodlarınızın fotoğrafını aşağıdaki mail adresine gönderiniz.


Maile isim soy isim, sınıf ve okul numarası bilgilerinizi yazmayı unutmayınız.


egitimdebil@gmail.com


Önerilen program: IDE - PYTHON (Bilgisayarla çalışmayanlar, kodları deftere yazıp fotoğrafını gönderebilirler.)


Bilişim Teknolojileri Öğretmeni: İshak BEZCİ


Son gün ve saat : Pazar gece 12.00






Comments


bottom of page